Like in so many other things, there is nothing worse in cinematography than good intentions, especially when accompanied by heated, so-called pacifist discourse. And what better a starting point for this than a topical subject related to the countless armed conflicts which devastate our post-cold war panorama, doubtlessly the ideal situation for conscious authors to fill their mouths - and often their purses - with their "humanist", "pacifist" or simply "symbolic" abuse? This, don't doubt the fact, was the biggest trap awaiting Prisoner of the Mountains (...) (...). Relieved, the spectator sees that there was nothing to fear: in spite of the fact that the film is set up as an antimilitarist track, and even in spite of its ambiguous and calculated neutrality, Bodrov's film is finally something else, much more than it seems at first glance.