For years the Joe May version of Das Indische Grabmal (The Indian Tomb) seemed to have survived only in a black and white print of the (shortened) Czech version, preserved in the Prague film archive. The tinted nitrate print of the (almost complete) French version was found at the Bois d'Arcy archive. The Budesarchiv Koblenz/Berlin and the Munich Filmmuseum have now collaborated to restore the original German version. The Filmmuseum compared both prints, and added some pieces from the Czech print which had been missing in the French print. The original German intertitles were then remade from the text of the newly-found German censorship cards. The Bundesarchiv produced a new tinted print, which brings the magic of Joe May's film to life once more, for a whole new generation to discover and enjoy. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)