This curious film first surfaced in the mid-1980s, discovered by Jacques Ledoux of the Cinémathèque Royale in Belgium, in a Belgian release print with French and Dutch titles, entitled Bolchevism. It was shown at the Avignon festival in July 1987, and provoked much speculation and various theories as to its provenance. (...) It was finally identified as the German film Der Todesreigen by Viennese film historian Herbert Holba, who pieced together the intriguing story of its production and release. It seems to have been released in Belgium, France, and Holland in 1923. (...) Owing to its inflammatory reputation and the still-profound post-war anti-German sentiment, all signs of its origin were obliterated; it was presented without cast and technical credits, and with all its titles completely changed. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)