The restoration of these three films, (La Malchanceuse, The negro who had a white soul, The Winery) representing the French phase of Perojo's career, was finished in time for the Filmoteca Española's major Perojo retrospective in Madrid in 1994, which celebrated his centenary in style, with a handsome, authoritative book by Román Gubern. All three films were preserved by the Archives du Film of the CNC at Bois d'Arcy, in collaboration with the Madrid Filmoteca. (...) The negro who had a white soul was preserved in its French version.