For years L'Atlantide was only available in black and white prints, which did not do justice to the film's dazzling pictorialism. Feder used colour in a very concious way. In 1993 this adventure classic was finally restored by the Nederlands Filmmuseum in colour in its original French version, working from a splendid tinted nitrate distribution print from the Nederlands Filmmuseum, and a complete working print with French titles, but without the final colouring, which was recently discovered at the Bois d'Arcy archive. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)