Markens grøde (Growth of the Soil) was one of the few Norwegien silents to be exported to America, but not until 1929, and then in a truncated version. The film was considered lost until an incomplete 16mm copy was found in New York in 1971. One of the first all-professional features to be made in Norway, and probably the most expensive and ambitious Norwegian film of its time, this rural romance has now been restored with its original tinting and toning, using 35mm tinted nitrate print from the Netherlands Filmmuseum (with the Duch title Hoe het groeide) and a 16mm black and white print from the Norske Filminstituttet. The lab work was done in the Netherlands. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)