Over the years Machin's work has been unjustly forgotten. More than half of his films have been lost forever, and even those that have survived are not always complete. (...) Maudite soit la guerre was filmed in 1913, and released in May-June 1914, before the fateful events of Sarajevo. This moving film brings the tragedy of war alive and makes us marvel at Machin's sensitive understanding of the cataclysm to come. (...) It is hoped that the final results of this project (...) will awaken interest and help to introduce both film historians and the general public to the wit and humanity of Alfred Machin - the first truly "European" film director. (The Lumière Project. The European Film Archives at the Crossroads)