Based on the tango as the most important musical expression of the Argentinian people, this film is built around a series of fragments of films where music plays the leading part. It is a tribute to tango, put together with scenes and songs from different films and grouped according to subject; for example, seduction, tango women dress like prostitutes, the confrontation between "daddy's kids" and "street urchins" ... Enrique Cadícamo and Ernesto Sábato offer their testimonies on the tango and release two of their own compositions.