A shy, insecure and peace-loving cop is put in charge of Palle police station, in the small north Peruvian village of the same name, and which was once home to the most violent and beautiful people of the pre-Inca period, the Moches. A series of crimes are being committed according to the Moche tradition (young people are having their throats cut and their eyes gouged out). The policeman, called Percy, is put in charge of the investigation together with a Spanish pathologist and a professor who specializes in the Moche culture. The increasingly intimate relationship between the pathologist and Percy leads him to experience a fiery passion and deep urges which he has difficulty controlling.