Diego, one of the Spanish children who were taken to Russia during the civil war, has been brought up as a Communist and trained for special missions abroad. He works as a spy in France and Italy, until he is given an important task: to go to Spain, where he has to pretend he is trying to escape from Communism, and gain the confidence of his father, who holds an important position and is an obstacle to Communist propaganda. They later offer him the chance to participate in the murder of his own father.