Mike Kells, a courier for the Department of State, travels to Salzburg to meet his old friend Sam Carew from the American Embassy in Bucarest. But Sam is murdered, leaving Mike no option but to go to Trieste to try and recover the documents his friend had obtained and which contain the Red Army's plans to invade Yugoslavia He gets friendly with an American girl but ends up discovering that she is a Russian agent.