A spaceship breaks down and crashes in the Arizona desert. In order to repair it without attracting attention, the alien crew takes on the appearance of people from a nearby town, although they are soon found out. Fear of the unknown grips both sides; the earthlings are afraid of the alien's chameleonic skills, even although they can be killed with a simple gun shot. Only Richard Carlson, an astronomer who lives as somewhat of a recluse with respect to the rest of the community, tries to keep the calm.