Lucille starts to suspect that her eldest son, John, is not a good patriot. For example, he doesn't go to his brothers' farewell party before leaving for the Korean War, he mocks the American Legion and at one point states that the Bible should be interpreted symbolically and not literally. John's mother obliges him to swear that he is not, nor has been, a Communist, which he does. However, when John goes back to his job in Washington, Lucille discovers that he is being investigated by the FBI as a possible spy. As if this wasn't enough, John is going out with a girl who is also a suspect. For the mother, this is sufficient proof of his guilt.