Influential businessman Charles Leatherby goes to the American sector in Berlin to demand the freedom of his son Johnny, a soldier who has been kidnapped by Russian agents. Coronel Van Dyke, the officer in charge of the case, puts him in the picture: Johnny is to be exchanged for a retired couple who will probably be executed as soon as they are handed over to the Communists. Van Dyke discovers that Hoffy, his contact, is on the Russian payroll, and takes advantage of her to draw up a plan of action to rescue the soldier and save the old couple.