The victims of the blacklists that circulated in Hollywood during the "witch-hunts" set off by Senator McCarthy have been treated as martyrs, but their work is still either denigrated or quite simply ignored. This documentary takes a look at these works to demonstrate that, in spite of the restrictions, the Hollywood Communists were totally capable of expressing their ideas in the films they wrote or directed.