Moscow wants to know the details of a secret American project called "Falcon", directed by the famous mathematician, Albert Kafer. After the failure of Martin, an American who works for the Russians, they send a special agent called Alex to do the job. To get what they want, the Communists kidnap Kafer's son in East Berlin, telling the scientist that if he wants him back, he should walk east on Beacon to a rendezvous where he will hand over his research documents.