Our friends Wallace and Gromit aren't short on enterprising ideas. They've decided to start a window-cleaning business; but it only takes a brief encounter with the charming Wendolene, owner of the village wool shop, for Wallace's heart to falter with emotion and throw the pair of them into an avalanche of adventures. The disappearance of some sheep causes a wool shortage. Preston, Wendolene's evil dog, is the main suspect. Since Wallace is lost in love, it's up to Gromit to lead the investigation. Preston succeeds in having Gromit accused of the sheep's disappearance and being given a long prison sentence.