The remote hamlet of Ivannikovo, in deepest Russia, lives completely cut off from modern life. It hardly even noticed the October Revolution, and the scarcely twenty inhabitants still live in the poverty of an early-century lifestyle. One of these people is eighty-year-old Maria Churilova, who is cared for by her sister Praskovia. Maria is a dwarf, due, according to local legend, to a curse put on her by a stranger when she was a young girl. The documentary-maker, Vitaly Mansky, heard about this place by chance and decided to portray a community in the process of inexorable death.