One night, little Mimi is the impotent witness to her mother's suicide attempt. The next day, while the woman is recovering in hospital, Mimi's Aunt Solange takes the girl to her state-subsidized housing apartment in the Paris suburbs. To avoid upsetting the implicit order of her home, she installs the girl in a nook in the corridor near the door. That same night, Mimi's sleep is disturbed by the arrival of Jean-Pierre, her aunt's lover.