Lucy Harmon is a young American who decides to spend the summer in Tuscany after her mother's suicide. She installs herself in a house belonging to old friends of her mother's, who turn out to be a bit strange. The real reason for Lucy's trip to Tuscany is to resume a relationship she had two years previously with a handsome neighbour called Nicolo; but the unusual conditions of the family with which she is staying awaken feelings and curiosities in Lucy that she has never experienced until now.