Asphyxiated by the torrid summer in Thamesmead, South London, three boys are bored to death. Jamie is rejected by his friends and doesn't go to class; Ste is ill treated by his father and brother; Leah, expelled from college, lives in the musical world of The Mamas and the Papas. Sandra, Jamie's mother, generous and a fighter, who wants to understand her son, works like mad to get a promotion and tries to maintain a relationship with her lover Tony, a real halfwit. To escape his family violence, Ste has taken shelter in Sandra's house, where he shares Jamie's room. The friendship between the two boys turns into a sentimental relationship.