Martín returns to his native island ten years after having to escape when he had tried to fake a robbery at his family mansion. He gets in touch with an old cohort, Román, and proposes that they get back into action. He wants to make the bit hit, the one that will allow him to get his own back on the past. Román is yet again attracted by Martin, and needs the money to buy his dream boat. Martín is accompanied by the quiet Nuno, a nasty piece of Brasilan work, and Román brings his old friend Picas into the action. Although the plan goes like clockwork and they succeed in getting all the loot, death goes after them one by one.