Eduardo Peña and Angel Ruiz, two Spanish actors on tour in Argentina, stop off in Zapallares, a village lost in the middle of the countryside where the local elections are being held. They run into their old friend, Robert Tolosa, the high school teacher. He and his students try to reopen the theatre for a show, with unforseeable consequences. Tolosa and the boys will have to put all their energy and wile into overcoming the opposition of the politicians.