Penniless and kind-hearted, Peter's greatest dream is to marry his beloved Lisbeth. One day, he meets a little glass man in the woods who grants him his wish to become rich and bu the village factory. Naively taken in by the wicked Höllander-Michel, poor Peter's herat turns to stone, making him hard and uncaring. Only another visit to the woods will help him to recover his good heart.