Small-town caciques in north-east Brazil keep Manuel, a poor cowboy, and his wife Rosa on the run in a country assailed by drought, famine and repression. rural banditry is breathing its last as the runaways cross paths with oddballs like gunman Antonio das Mortes, or his bitter rival, Corisco the Blond Devil, or the devote Sebastião, who's mystic beliefs are absolutely no object to his preaching violence.