A shop assistant in Don Vila's hardware store since the age of fourteen, Fernández hopes he will inherit the business when the old man dies; but Don Vila proves highly sound of health and looks set to stay that way. When the old owner eventually passes away, Fernández marries the strange spiritualusm-dabbling Miss Plasini, realising his blunder too late as she orders him around and generally makes his life a misery. Seeing his dreams go up in smoke, and losing all hope of ever being anything but a shop assistant, Fernández takes a tragic decision.