A group of late-19th century workers are fighting to shorten their 14-hour working day. Led by a socialist with a price on his head who urges them to go on an indefinite strike, the workers are taken aback at the violence to the conflict. The bosses take on a group of heavies and a leader of the struggle is killed by a train in a melee beside the station, while one of the workers is fatally wounded during abrutal assault by the police on the factory sit-in. Although they've got no choice but to go back to work, the labourers have realised the extent of the trouble they can cause if they just set their minds to it.