The problems of post-war life in the shape of a woman's love for the man she met on the South Asian front. Taking just about anything from him, she calmly accepts the fact that he refuses to leave his wife or stop seeing other women. Not put off in the slightest when he is transferred to a remote island, she dies before getting the chance to make her dream of living together come true.