Waiting at a London station for a soldier during World War II, middle-aged Josephine norris recals her ordeals of the previous war and her love affair with the pilot who had fathered her baby-to-be. Desolate on his ensuing death, she had put her son up for adoption by another family, fleeing the States when things had got too much for her.