I met him at the presentation of his second single, El cobarde, a song I particulary love, just like Victor, who I particulary love. (…) We were almost thirty years younger but I don’t think we’ve changed too much. We shared the same years of dictatorship, demonstrations, strikes, retaliation and blacklists. Sometimes they were very black. (…) In 1977 we filmed a special por TVE (Spanish Television) with Ana, which I turned into a political statement. We returned from Oviedo four or five days before Adolfo Suárez legalised the Communist Party. It took several months before the programme was broadcast. Twenty years later, we wanted to put together the continuation and take a stroll along the path of Victor’s life and that of this country, remembering Marcelino Camacho, Dolores Ibárruri, Manuel Llaneza, Horacio Fernández Inguanzo… and take a look at ourselves in the mirror that we have forged in the present. Vitorín: I’ll see you in twenty years.