I have made a moderate number of short films. They are no less arduous than the extremely long films I have made. Nor are they less interesting. Instead of a bombardment of noise, I chose a bit of intimate silence. Rather than the blur of images which constantly hound us, I opted for clandestine stillness. I gathered intuitively that the character in this short was a genius, and therefore, allowed myself to navigate thorugh a sea of lies. There is nothing more convincing than a well-adorned lie. It turns into a prism. It multiplies. It becomes true. That was my goal. Between history and mythology, I believe in the latter.