A prisoner found unconscious in his cell after an attempted suicide. Called in to resuscitate the man, the prison doctor is faced with an ethical dilemma. The film is based on a true story that took place in an Oklahoma prison in 1995 and the title refers to the Hippocratic oath which all doctors have to take, pledging to make every attempt to save a patient's life.