"The old man", a pensioner who lives in the old folk's home of a small village, is climbing up the wall with the monotony of his day-to-day life when two youngters appear in search of a signal man for their bike race on its way thorugh the village. "The Old Man" gets an armband, a flag and a specific mission: to stop the traffic on one of the smaller roads when the cyclists pass along the main road. Although simple, the task gives his life new meaning.