Ludovic is a little seven-year-old boy who believes he is a little girl. What seems normal to him doesn't seem that way to other people. His parents don't know how to deal with the stubborness and convictions of their child's belief. The mother tries to be tolerant, the father becomes exasperated, the neighbours' give them reproachful stares, and the schoolfriends react with amazement. A paceful neighbourhood discovers the difference, the fear of strangeness, lack of understanding and rejection. But there are also dreams, magic and hope.