Retired schoolteacher Dora earns a living writing letters for the illiterate at Rio de Janeiro's central station. The inhabitants of the poor areas jostle around her in order to have letters written to missing members of their families, send declarations of love or exchange news about their lives. The passing of time has made Dora completely indifferent to the importance of her mission and she arbitrarily sends some of the letters and throws others away. Among her clients are Ana and her nine-year-old son, Josué. One day Ana is killed by a bus and Dora decides to take the boy in search of his father, who lives in a remote part of north-east Brazil.