BERTRAND TAVERNIER
Tavernier's first regular feature which placed him straightaway amongst relevant French Directors. The plot takes place in Lyon, his home town. Film noir, arising from a crime, it denounces political action carried out by extreme right wing groups. This is Tavernier's first work with Philippe Noiret and is dedicated to Jacques Prevert.