BERTRAND TAVERNIER
One of Tavernier's favourite subjects is French History. This film means not only the beginning of a feast of great tragic import for the country itself but the start of what could be called his current of historical cinema. An outstanding cast; strict, accurate staging; and, above all, an outlook on history as something that is alive make this one of his most important films.