BERTRAND TAVERNIER
This is perhaps one of Tavernier's hardest films. It places us face to face with the ambiguity of Justice. Who is worse: a cracked criminal set free by doctors or the sober judge who hides his own human misery and manipulates justice at will? A very topical subject, although set in the France of 1983, with the Dreyfus trial as background. The film is dedicated to Abraham Polonsky.