BERTRAND TAVERNIER
A minor film shot amongst friends in Lyon, his home town, with a character already of our acquaintance, l'Horloger de Saint-Paul . It tells a story of personal crises: What to do about life, about work, about love? Questions with no easy answers, which a week's holiday may sometimes help to clear up. Tavernier conceived this film in the manner of a music score and dedicated it to his filmscript writer, Jean Aurenche.