BERTRAND TAVERNIER
One of Tavernier's own favourites. An American thriller transferred to French colonial Africa in 1.938. Adultery, revenge and, in the background but at the same time quite on the surface, an obscure policeman lost in a mean town and who desires to become God's vengence and do justice his own way. Excellent acting by Philippe Noiret.