BERTRAND TAVERNIER
Tavernier's passion for jazz and black music hits on its ideal story in Round Midnight. Paris 1959, the Algerian war as background, the appearance of Nouvelle Vague and black music are the setting for the story of a friendship between two very different men: an alcoholic black musician, starred by Dexter Gordon, and a young Frenchman who worships him. Tavernier here reaches the perfect melding of music being both heard and felt, in staging that closely resembles a jazz session. Dedicated to Lester Young and Bud Powell.