BERTRAND TAVERNIER
An unusual film in Tavernier's career, not so much for its historical background of wars between France and England during the Middle Ages as for the almost Shakespearean- like violence of the characters who emerge straight from the countryside. Socially taboo subjects: incest, rape and patricide are foremost in this film with a young girl as the main character. It's Tavernier's first film with his son Nils and is dedicated to Riccardo Freda.