BERTRAND TAVERNIER
Written in collaboration with a real policeman, L.627 tells an everyday story of the anti-drug squad where Lulu, the protagonist, works in the Criminal Investigation Department. This faithful portrait of a police inspector's life didn't at all please the authorities at the Ministry for the Interior. Tavernier's documentary hand filters through this fiction feature, which is a must to understand present day reality.