BERTRAND TAVERNIER
As previously with Michel Alexandre for L.627, this time Tavernier worked with a real nursery school teacher to create Daniel Lefebvre's character, starred by Philippe Torreton. It's the struggling, radical story of a man determined to fight against bureaucracy, two-faced morality and against misery in a town doomed to unemployment. It's the story of someone who believes in life and in the future, depicted by young children, the real protagonists. The film could undoubtedly be described as militant.