JOHN M. STAHL
One of Stahls's films that show why he is a key figure of melodrama. He adapted with admirable restraint a serial novel by Fannie Hurst (renown authoress of ?Imitation of Life?). It tells the story of a woman (great sufferer Irene Dunne) resigned to be the mistress of a selfish married man. It contrived to dodge the Hay Office's censorship whip. Look for the memorable final flash-back.