JOHN M. STAHL
Here John Boles' victim is Margaret Sullavan in her cinema debut. He seduces her, ruins her life. When he meets and seduces her again, he doesn't even remember her. Stahl kept his best card for the New Year's Eve encounter in the last sequence. He was able to get through with the shooting before the Hays Law came into force, though the film's revival was prevented later on. It's partly based on Zweig's "Letter to an Unknown Woman".