JOHN M. STAHL
This account of the relationship between two women-- one white, one black-- was subject to all sorts of censorship pressure, mainly for the way it tackles "the racial question" through Peola, a black girl who wants to be taken for a white. Stahl's aloofness succeeds in touching us through the characters of this otherwise exorbitant plot: Claudette Corbert's character versus Lana Turner's in Sirk's remake would serve as an example.