JOHN M. STAHL
This is Stahl's first film for XX Century Fox, where he would stay to the end of his career. It's the first film ever to depict the War in Northen Africa and, as Henry Fonda put it later, "I won the Second World War all by myself". Stahl included an unforgettable scene in which Fonda, lost in the desert, imagines his girlfriend Maureen O'Hara emerging soaking wet from a swimming-pool.