JOHN M. STAHL
Adapted from a saga by Frank Yerby, which perpetuates an idea of the South attached to the "plantation" genre. Rex Harrison is an adventurer who, as a bastard, seeks social legitimacy. He manages to possess his own plantation, as well as southern belle Maureen O'Hara. Their relationship, however, is stormy until they finally reconcile over their son's grave. It's not his usual style; nevertheless, Stahl displays his talent for "hard" scenes.