With this film, thoroughly adapted from Benito Pérez Galdós's novel, Garci completes his trilogy based on Spanish novels, Canción de cuna and La herida luminosa being the other two. Fernando Fernán Gómez portrays an old impoverished aristocrat who knows that one of his two grand-daughters is a bastard and debates on which of the two might be the one. Cayetana Guillén Cuervo is his daughter-in-law, and Rafael Alonso, in his last role before his death, does the granfather's old friend.